Zonder categorie

Tadjikistan, Penj grensrivier,...
Erik Trenson
Tadjikistan, Penj grensrivier, Afghanistan links Fotograaf: Erik Trenson
Wimmereux
Katrien Seynaeve
 Fotograaf: Katrien Seynaeve
Zocos op Lanzarote
Christophe en Essin Fehmieva
Spanje:  Fotograaf: Christophe en Essin Fehmieva
Kameroen
Erik Trenson
Kameroen: Bij de pygmeen  in het woud, zuid-Kameroen Fotograaf: Erik Trenson
museum Frida Kahlo
Melina Verduyn
Mexico: Mexico:  Fotograaf: Melina Verduyn

Als je vlucht vertraagd is...

2 antwoorden [Laatste bericht]
Miep
Offline
Lid geworden op: 20/02/2009
Score: 1219

Stond een tijdje terug in de krant maar vond het wel interessant om te delen.

http://www.vlucht-vertraagd.be/

"Als je vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is heb je volgens Europese wetgeving recht op een vergoeding van 250, 400 of 600 euro per persoon, ongeacht de prijs van je ticket. Maar het claimen van deze compensatie van de luchtvaartmaatschappij is vaak een ingewikkeld proces.
Ons platform biedt je de mogelijkheid op een simpele manier deze compensatie terug te krijgen. We willen het proces dat nu ingewikkeld is makkelijk en transparant maken. Ons team van experts zorgt ervoor dat de juiste stappen op het juiste moment genomen worden."

Het is een Nederlandse organisatie en ze werken volgens het 'No Cure No Pay' systeem. Bij succes betaal je hen 25% van het compensatiebedrag, anders niets.

Reacties en ervaringen zijn welkom.

14827
Offline
Lid geworden op: 30/01/2009
Score: 3123

Even googelen leverde mij deze interessante bijdrage op: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=555571
Misschien toch wel het proberen waard om eerst even zelf de claim in te dienen vooraleer op bovengenoemd bureau een beroep te doen. 25% is tenslotte een flinke som.

15342
Offline
Lid geworden op: 20/02/2009
Score: 5216

Wij zitten momenteel in een procedure met Claimit - gelijkaardige organisatie als Vluchtvertraagd - tegen Iberia. Vorig jaar gingen we Argentinië en hadden zowel in de heenvlucht als de terugvlucht vertragingen van zo'n 18 uur! We probeerden eerst zelf klacht in te dienen tegen Iberia met de hulp van ECC (Europese Consumenten Organisatie) - die ons volledig in ons recht stelde - in theorie hadden we recht op elk 2x 600€ vergoeding. We dienden niet alleen klacht in bij Iberia zelf maar ook bij de ministeries van verkeer in Spanje én in België. Dat in Spanje gaf ons eveneens gelijk (voor de terugvlucht). Van het Belgisch ministerie kregen we geen antwoord (voor de heenvlucht).
In oktober verliepen de termijnen waarbinnen je antwoord moest krijgen: ECC raadde ons toen aan om via de vrederechter een procedure te starten, maar uiteindelijk kregen we ook een bericht van ECC dat de vrederechter in Zaventem de laatste maanden steeds de kant van de luchtvaartmaatschappijen kiest ook al heb je recht op een vergoeding. Je draait bovendien nog eens op voor alle gerechtskosten! Via de vrederechter van Sint-Niklaas - waar we wonen - bleek ook geen optie. Uiteindelijk - bijna de moed kwijt - hebben we alle info doorgespeeld naar Claimit (gaat volledig via internet). Tot nu toe geen reactie, Iberia heeft enkel het dossier van de heenvlucht afgewezen (!) en Claimit kijkt de juridische opties na, voor het dossier van de terugvlucht wachten we nog steeds... Claimit is wel een erg afstandelijke organisatie - zij hebben vb geen emailadres waar je terecht kan, enz. In theorie betaal je niets, maar - als claimit daarvoor een advocaat moet aanstellen én je de zaak verliest - kan het toch nog zijn dat je de kosten moet betalen... We hebben toch maar het risico genomen en wachten nu af. De les die wij hieruit onthouden is dat je - als kleine consument tegen multinationals van luchtvaartmaatschappijen - zo goed als geen rechten hebt!!!



Home
hier aub niet aan komen