U bent hier

“no show” en toch aanwezig check-in

1
0
-1

Hallo. mag een luchtvaartmaatschappij (in ons geval TAP) reizigers  klasseren als “no show”, dwz niet opgedaagd voor de check-in van een heenreis, als die reizigers toch ruim op tijd aanwezig waren voor de check-in van een heenreis?

wij waren 110 minuten voor vertrek aanwezig aan de check-in balie voor onze vlucht naar Boa Vista ( Kaapverdie). We werden geweigerd om het vliegtuig te nemen omdat ons paspoort “maar” drie maanden meer geldig was. Officieel moet je paspoort nog 6 maand geldig zijn op de heenreis. In de praktijk wordt daar niet moeilijk over gedaan op de luchthaven van Boa Vista, maar het personeel in Zaventem volgt natuurlijk de officiele richtlijnen.  

Gezien het onze eigen fout was, snap ik dat we geen terugbetaling krijgen van de heenvlucht.

wij kunnen perfect de terugvlucht nemen, maar dat wordt geweigerd door TAP, omdat het een gangbare praktijk zou zijn in de luchtvaart, dat bij een “no show” op de heenreis, de terugvlucht door de luchtvaartmaatschappij zelf zou geannuleerd worden, ongeacht de wensen van de klant. En dan nog zonder terugbetaling van het biljet. twee vragen:

Gaat het in dit geval echt wel om een “no show”?

Indien ja, is het legaal dat je het recht verloest om je terugvlucht te nemen, en dit dan nog zonder enige compensatie?

Wie weet hierop een antwoord?

Liesbeth Vandekerckhove

liesbethprivate1@proton.me

Er zijn nog geen antwoorden.

 

Meer Wegwijzer info over